Náš tým učitelů
Jsme profesionálové, žádní brigádníci!
Josef Kvasničák
- 2014-2021 výuka na elitním pražském Gymnáziu Jana Keplera
- celonárodní zjišťování výsledků vzdělávání pro Českou školní inspekci
- výroba testů z matematiky pro SCIO
- příprava a hodnocení přijímacích zkoušek na pražská gymnázia
Stanislav Zajíček
31 let praxe,
nyní Gymnázium Matyáše Lercha (Brno)
2004 Zlatý Ámos (finále)
2009 Cena hejtmana JmK za soustavné inspirativní vedení studentských divadelních souborů
2011 Zlatá medaile v programu EU Lifelong Learning Programme
2012 a 2015 cena Labyrint světa udělená Vzdělávací nadací Jana Husa
2019 Global Teacher Prize (semifinále)
2023 Global Teacher Prize (finále)
- spoluautor úspěšného podcastu o literatuře Buchty čtou (Radio Wave)
- spoluautor učebnice Hantec snadno a rychle (vyd. 2023)
- 2018–2020 (Mladá fronta Dnes) komentované modely maturitních didaktických testů z českého jazyka a literatury
Bohdan Hladký
19 let praxe, nyní ZŠ a MŠ Otnice
- od r. 2010 vedoucí přírodovědné sekce
- 2010-2012 hlavní koordinátor a metodik projektu Výuka v blocích
- od r. 2013 vedení přípravných kurzů matematiky na SŠ
- 2021 Zlatý Ámos (finále)
Povolání učitele mě naplňuje a nutí neustále na sobě pracovat. Myslím, že učitel by měl být pro své žáky takovou SUPER STAR:
S (systematičnost): ve své práci má nsystém
U (učit): děti něco opravdu naučí
P (pozitivní přístup): má radost z učení a poznávání a radost předává dál
E (empatie): zná potřeby svěřených dětí
R (rozmanitost): každý žák je originál, je tedy potřeba využívat různé metody a formy práce
STAR: Učitel je hvězdou, která svítí dětem na jejich cestě za poznáním. (Udává správný směr.)
Hana Hrušťáková
19 let praxe (Praha)
aktuálně na rodičovské „dovolené“
- učitelka českého a anglického jazyka, dramatické výchovy, výchovy k občanství
- koordinátorka školního vzdělávacího programu ZŠ
- manažerské pozice v ZŠ a jazykové škole
- prozkoumávání pedagogických přístupů v rámci vzdělávacích mobilit v Anglii, Severním Irsku a Finsku
- bohaté zkušenosti s online výukou i individuální výukou
Chyb při učení se není třeba bát. Právě ony nás mohou posouvat dál a otevírat nám cestu k dalšímu poznávání světa. Prostě to stačí příště zkusit o trochu lépe a být trpěliví. Někdy se úspěchy nedostaví hned.
Lenka Březinová
- 2018 Výrazná pedagogická osobnost roku
- 2019 nominace Global Teacher Prize Czech Republic
- spoluautorka učebnic Čj pro 1. stupeň (Fraus)
- vedení seminářů na Konferencích učitelů (Fraus)
- dlouholetá fakultní učitelka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
- výchovná poradkyně pro 1. stupeň
- vedoucí metodického sdružení 1. stupně ZŠ
Ilja Doležalová
Klasické gymnasium a Biskupské gymnázium v Brně
Prošla jsem všemi typy škol, ale nejdéle jsem působila na gymnáziích nejen ve funkci ředitelky (KG), ale i jako vedoucí sekce ČJ na Klasickém gymnasiu a Biskupském gymnáziu v Brně.
Mám bohaté zkušenosti s přípravou žáků na střední školy i s tvorbou testů z Českého jazyka a literatury.
Učím ráda, výuka není pro mě pouhou profesí, je mým skutečným koníčkem. Mou zásadou je: Výuka musí být živá, nikoliv uspěchaná. A hlavně – žáky nepřetěžujme, neunavujme, ale naučme!
Denisa Gottwaldová
- vedení přípravného kurzu na ZŠ Jana Broskvy
Markéta Haisová
- mnohaleté vedení přípravných kurzů prezenčně i on-line
Veronika Hurtová
16 let praxe
Gymnázium Hladnov (Ostrava)
- učitelka českého jazyka a hudební výchovy, zpěvačka
- metodička prevence
- vedoucí předmětové komise český jazyk
- dříve státní hodnotitelka maturitních slohových prací
- neustále nespokojená učitelka hledající nové přístupy a metody ve vzdělávání
Být v kontaktu se studenty gymnázia je pro mě každodenní výzvou – mám ráda pestrost a kreativitu ve své profesi a také dobré vztahy, které si s dětmi užíváme. Nikdy mě nepřestanou překvapovat a bavit. A nikdy se díky nim sama nepřestanu učit… 🙂
Iveta Vitouchová
- zkušenost s prací asistenta pedagoga
- zkušenosti s žáky s poruchou autistického spektra a s žáky nadanými na matematiku
- druhým rokem jsem zapojena do Národního plánu doučování
Michaela Kafková
- 12 let: přípravné kurzy k přijímacím zkouškám pro 9. třídu
- praxe s individuálními, skupinovými i online lekcemi
- vedoucí pedagogických praxí začínajících učitelů
- zajišťování češtinářské olympiády nebo recitačních soutěží
Hana Procházková
Eva Dvořáčková
- 4 roky vedení přípravného kurzu pro žáky 9. tříd
- metodička prevence
- 2021/2022 3. místo s žáky 8. třídy v projektu Příběhy našich sousedů (pro Paměti národa)
- vede žáky v soutěžích zaměřených na ČJ: Babylon, olympiáda, Souboj čtenářů
Růžena Holubová
9 let Gymnázium Ivana Olbrachta (Semily)
7 let Gymnázium Litoměřická (Praha 9)
- autorka Youtube kanálu Růžová matematika – příklad dobré praxe (za covidu) uváděný na stránkách školského odboru magistrátu Prahy
- přípravné kurzy Gymnázia Litoměřická
- 4 roky předsedkyní komise matematiky a fyziky
- praxe školní asistentky
- mnoho soukromě připravených studentů na zkoušky na ZŠ, SŠ i VŠ
Ráda hraji na housle a velmi aktivně sportuji. Nejčastěji se věnuji volejbalu, badmintonu a zejména v létě také paddleboardingu. Chovám dvě kočky rasy Ragdoll.
Jana Hatschbachová
- 10 let ve vedení vodáckého oddílu
- učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK
Milan Lipták
- vedení matematických kroužků
- vedení žáků 9. tříd k přípravě na přijímací řízení na SŠ
- 2009 Master of Business Administration Senior Executive (Nottingham Trend University)
- 2021 Učitelství pro střední školy (Karlova univerzita)
- od r. 2021 Elixír do škol, Aktivizující výuka fyziky – Příprava a provedení experimentů
Vít Jarolim
- zkušenost s individuální přípravou k přijímacím zkouškám
- spolupráce na vedení přípravného kurzu k přijímacím zkouškám na gymnázia
- bohaté zkušenosti s lektorstvím češtiny (práce s ukrajinskými žáky, vedení kurzu pro studenty Ostravské univerzity, konverzace v českém jazyce pro veřejnost)
- výchovný poradce
- vedoucí v programu The Duke of Edinburgh’s International Award
Libuše Chaloupecká
aktuálně na rodičovské „dovolené“
- organizace literárních a jazykových soutěží a přehlídek pro děti (Demosthenes, Poetické setkání, Scénické čtení, Slam poetry)
- od r. 2017 prezenční i online skupinové lekce přípravy na víceletá gymnázia
- 2022 výuka ukrajinských uprchlíků a jejich integrace do českého vzdělávání
Jsem absolventkou Pedagogické fakulty Karlovy univerzity, mojí aprobací je český jazyk a ruský jazyk.
Na Gymnáziu Na Pražačce už několik let vedu přípravné kurzy pro zájemce o studium na víceletém gymnáziu.
Kromě toho se také dlouhodobě zabývám výukou češtiny pro cizince se zaměřením na rusky mluvící studenty.
Mezi mé zájmy patří literatura, divadlo, příroda, naše fenka Agnes a nyní také syn, se kterým jsem momentálně na mateřské dovolené.
Petra Žižlavská
12 let praxe
nyní Gymnázium Hladnov(Ostrava)
- vedení přípravných kurzů (Čj) pro šestiletá i čtyřletá gymnázia
- účast v projektu Erasmus+
- koordinátorka programu DoFE
- vedoucí předmětové komise anglického jazyka
I když to bude znít jako protřelé klišé, má práce je pro mě opravdu posláním. Mám nutkavou potřebu sdílet se svými studenty zážitky z četby a ukazovat jim tak bohatství, které se v knihách skrývá, aby si mohli vytvořit své vlastní zážitky. Ve snaze držet krok s dobou absolvuji všemožná školení, protože nelze usnout na vavřínech!
Zuzana Frkalová
4 roky Akademia gymnáuzium (Brno)
Během střední i vysoké školy jsem nabyla mnoho zkušeností s doučováním i přípravou na přijímací zkoušky. Z Hejného metody jsem do svých hodin přenesla některé inovativní přístupy. Během výuky se snažím využívat aktivizující přístupy, které žáky nutí přemýšlet a přicházet na vlastní, originální řešení. Podporuji spolupráci žáků a diskusi nad problémy. Do výuky často zařazuji také neobvyklé logické úlohy a své žáky motivuji k přihlášení do různých matematických soutěží (Logická olympiáda, Matematická olympiáda, Pangea, Matematický klokan…).
Eva Šafandová
37 let praxe
nyní na Gymnáziu
Luďka Pika v Plzni – Doubravce
- 11 let garantka Středoškolské odborné činnosti (Plzeňský kraj)
- od roku 2010 spolupráce s Cermatem (školení maturitních komisařů)
- vedení přípravných kurzů k přijímacím zkouškám na gymnáziu
- spoluautorka učebnice Matematika – přehled středoškolského učiva
- příprava žáků na matematické a fyzikální olympiády a soutěže (Technická olympiáda Plzeňského kraje, Technika má zlaté dno, Dron)
- vedení Kroužku moderních technologií
Jsem matka dvou dětí a babička čtyř vnoučat. 🙂
A taky náruživá cyklistka.
Vendula Navarová
- 19 let zkušeností s vedením přípravných kurzů
- mnoholetá zkušenost s vyhodnocováním gymnaziálních přijímacích zkoušek
- garant okresního kola olympiády ČJ
- bohaté zkušenosti s individuální výukou i on-line výukou
Věra Krůsová
24 let praxe
nyní Gymnázium Plzeň, Mikulášské náměstí (Plzeň)
- 2021 ocenění za úspěšnou pedagogickou práci od hejtmanky Plzeňského kraje
- 2018 1. místo v soutěži Plzeňská PUMA (Pedagog Učící Moderně a Atraktivně)
- mnoholetá zkušenost s vedením přípravných kurzů na gymnáziu i individuální přípravou ke zkouškám (SŠ i VŠ)
- od roku 2017 oficiální hodnotitel testů pro Cermat
- okresní garantka matematických soutěží
Učení mě baví a snažím se, aby se se mnou nenudili ani moji studenti. Vítám jejich otázky, protože ten, kdo se umí zeptat, o věcech přemýšlí. 🙂
Lucie Jemelková
21 let praxe
nyní Gymnázium Hladnov (Ostrava)
Učím český jazyk a hudební výchovu a tyto obory jsou zároveň mými největšími koníčky: mám ráda knihy, hudbu a divadlo.
Ráda učím v „klasickém“ i online prostředí. Podílím se na zajišťování akcí pro studenty (olympiáda, recitační soutěž) a podporuji žáky ve vlastní literární tvorbě (literární soutěže, almanach poezie). Spolupracuji s jazykovou školou na organizaci a hodnocení zkoušek z českého jazyka pro cizince.
Dlouhodobě pracuji také jako jazyková korektorka, zaměřuji se především na odborné texty z oblasti společenských věd.
Iva Skybová
- ocenění Výrazná pedagogická osobnost roku (Moravskoslezský kraj)
- dlouhodobé zapojení do mezinárodních projektů: Math4u – metodik; Creative Classrooms Lab; eTwinning; ITEC; Math in English
- autorka projektu English in Math – projekt oceněný Evropskou jazykovou cenou LABEL
- lektorka kurzů pro učitele matematiky (KVIC, SCIO, Hello,…)
- vedení pedagogické praxe budoucích učitelů (Ostravská univerzita)
- dlouholetá zkušeností s vedením přípravných kurzů (SŠ i ZŠ)
- předsedkyně předmětové komise matematiky
- dlouholetá členka Jednotky českých matematiků a fyziků
Tatiana Bašistová
8 let praxe
od r. 2018 ZŠ Donovalská (Praha)
nyní na rodičovské dovolené
- koordinátorka Mateřského centra Domeček YMCA Praha
- vedoucí matematického kroužku
- animátorka na letních dětských táborech
- absolventka kurzů Od skupinové práce ke kooperativnímu učení, Komplexní práce s třídním kolektivem, Manipulativní geometrie
Učila jsem na gymnáziu v Bratislavě. Do Prahy se naše rodina přistěhovala v roce 2008, následovala zkouška z českého jazyka a ověření vzdělání pro učitelskou praxi. Učení je cesta, která začíná narozením a nekončí, ráda ji objevuji spolu s dětmi každého věku.
Silvie Blokešová
16 let praxe
nyní Gymnázium Josefa Kainara (Hlučín)
- autorka materiálů a lektorka přípravného kurzu k přijímacím zkouškám na gymnázia
- organizátorka olympiád (z českého jazyka, Česká lingvistická olympiáda)
- zkušenosti s alternativními metodami výuky (Montessori pedagogika)
Absolvovala jsem Montessori kurz k výuce češtiny. Jejich přístup je pro mě velmi inspirativní a sama se jej snažím ve výuce aplikovat (hlavně individualizace, práce s chybou, vytváření vhodného prostředí).
Markéta Çelik
19 let praxe
Gymnázium Josefa Kainara (Hlučín)
nyní na rodičovské dovolené
- 10 let praxe: autorka a lektorka přípravných kurzů pro 7. a 9. třídy (prezenčně i on-line)
- vedoucí programu DOFE (Mezinárodní cena vévody z Edinburghu)
- organizátorka recitačních a dějepisných soutěží (např. Aréna plná krásných slov)
Snažím se vést studenty k aktivní práci a kritickému myšlení. Nejraději mám, když na otázku proč najdeme správné řešení díky vzájemné spolupráci.
Nela Dušková
4 roky praxe
ZŠ Ostrava – Poruba
- koordinátorka žákovského parlamentu
- koordinátorka výuky žáků s odlišným mateřským jazykem
- výuka ukrajinských uprchlíků v kurzech na Ostravské univerzitě
Práce učitele mě maximálně naplňuje. Ve výuce se snažím klást důraz na vlastní aktivitu žáka a využívat různorodé metody.
Martina Exnerová
9 let praxe na ZŠ v Praze
nyní na rodičovské dovolené
- speciální pedagožka
- metodička prevence
- praxe v Národním plánu doučování
- učitelka českého jazyka pro cizince
- zkušenost s prací asistenta pedagoga
- interní průvodkyně v projektu Demokratická kultura ve třídách podporující bezpečné klima
Mám ráda cestování a čas trávený s blízkými ať už aktivně, nebo u jednoho stolu nad dobrým jídlem. Při výuce dbám na to, aby atmosféra výuky byla pro všechny příjemná a žáci se nebáli na cokoliv zeptat.
Milena Houžvičková
10 let praxe na VŠ a SŠ a ZŠ
dříve Ústav translatologie FF UK
Střední umělecká škola (Praha)
nyní ZŠ Hostýnská (Praha)
- 1998-2023 spoluautorka přijímacích zkoušek na translatologii FF UK
- spoluautorka učebnice Čeština pro překladatele
K pedagogické činnosti jsem se vrátila po dvaceti letech. Práci s mladšími školáky jsem si vyzkoušela na stáži Zkus učit (Začni učit). Od té doby učím na ZŠ jako třídní učitelka.
Do hodin zapojuji prvky činnostního učení a metody kritického myšlení. Velký důraz kladu na samostatnost a spolupráci (nejen s dětmi, ale i rodiči). Věřím, že zajímavě podaný obsah výuky prezentovaný nadšeným učitelem dokáže divy.
Petra Jurčová
10 let praxe
nyní 1. základní škola Plzeň
- 2024 semifinalistka Global teacher prize ČR
- lektorka a metodička programu Začít spolu
- vedoucí metodického sdružení
- metodička prevence
- stáže ve Finsku a Portugalsku
Preferuji aktivní učení v souvislostech. Ráda vyžívám zkušenosti žáků, jejich vzájemné učení, spolupráci v týmu a kreativitu. Největší radost mi dělá, když jsou děti ve škole spokojené, zažívají úspěch, diskutují spolu, argumentují, dokáží přijímat jiný názor a vhodnou formou projevují ten svůj, když se snaží hledat důkazy pro svá tvrzení, podporují se, oceňují a respektují.
Tereza Kozielová
7 let praxe
Gymnázium Josefa Kainara (Hlučín)
- 6 let vedení přípravných kurzů k přijímačkám a tvorba materiálů
- účast v projektu Erasmus+
- koordinátorka programu DofE (Mezinárodní cena vévody z Edinburghu)
- stáže v Dublinu a Seville
Jsem učitelka, která původně učitelkou vůbec být nechtěla. 🙂 Dnes ale věřím, že je to profese přesně stvořená pro mě. Trávit čas s mladými a aktivními lidmi je to, co mě naplňuje. Ráda se učím novým věcem a ráda učím novým věcem druhé – hravě, kreativně, zajímavě…
Marek Líbal
7 let praxe
nyní křesťanská ZŠ NOE (Pardubice)
- semifinalista Global Teacher Prize 2024
- 5 let vedení semináře přípravy na přijímací zkoušky na SŠ
- kouč reprezentace ČR do 21 let v nohejbalu
Snažím se vytvářet podmínky, aby žáci mohli naplňovat svůj potenciál. Výuku orientuji k integraci jazykové a komunikační složky češtiny, kladu důraz na využitelnost toho, co se učíme, v každodenním životě. Podporuji myšlenku, že píle a snaha jsou více než talent.
Martina Žižlavská
25 let praxe
nyní Gymnázium Lipník nad Bečvou
- od r. 2015 hodnotitelka Cermat testů
- organizátorka přípravných kurzů pro osmiletá gymnázia
- členka okresní komise Olympiády v českém jazyce (Přerov)
- výchovná poradkyně
- vedoucí předmětové komise pro český jazyk a výtvarnou výchovu
Každoročně spolupracuji se žáky na akcích města Lipník nad Bečvou (např. Dny evropského kulturního dědictví). Podílela jsem se na projektech jako Zmizelí sousedé, La Ngonpo, Záložka do knihy spojuje školy atp. Baví mě propojovat výuku jazyka a umění.
Mirka Buršíková
17 let praxe
Nová škola v Domažlicích
ZŠ Glowackého v Praze
nyní 1. základní škola Plzeň
- mnoho let vedoucí přípravných kurzů k přijímacím zkouškám
- provázející učitelka studentů na praxích
- koordinátorka Environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO)
Ve výuce se snažím o vstřícný a respektující přístup. Snažím se žáky motivovat, aby vymysleli svá řešení a předali je ostatním. Ráda vznáším otázky a společně hledáme odpovědi.
Ve volném čase chodím ráda do přírody, do divadla, cestuji. S manželem se ve volném čase věnujeme chodskému folklóru.
Jana Doležalová
35 let praxe
ZŠ Vimperk
- 2024 semifinalistka Global teacher prize ČR
- 2024 – ČSOB – ocenění Zlatý Filip za dlouhodobý přínos k rozvoji finanční gramotnosti
- 2023 – Cena guvernéra ČNB za přínos k rozvoji finanční a ekonomické gramotnosti
- 2022 – Čestné uznání Jednoty českých matematiků a fyziků
Vedle ZŠ působím také na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Vzhledem ke svojí praxi se nyní zaměřuji na předávání profesní zkušenosti ostatním učitelům. Ve výuce je pro mě důležité, aby žáci matematice porozuměli, čehož dosahuji především využíváním moderních metod, IT a formativního hodnocení.
Jan Doubrava
6 let praxe
Gymnázium Lipník nad Bečvou
- autor testů a dalších materiálů; lektor přípravných kurzů pro osmiletá gymnázia
- bohaté zkušenosti s doučováním ZŠ i SŠ, osobně i on-line
Učitelství mám v krvi; patřím již do třetí generace, která se tomuto poslání v naší rodině věnuje.
Rád se snažím ukazovat, že matika je potřeba pro rozvoj dovedností, které nejsou na první pohled vidět. Snažím se výuku oživovat moderními technologiemi (tablety, telefony) – používám různé programy pro losování nebo třeba GeoGebru pro rýsování.
Renata Doubravová
30 let praxe
nyní Střední průmyslová škola (Lipník nad Bečvou)
- Cermat hodnotitelka přijímacích zkoušek a maturitních testů
- vedoucí metodických kurzů pro učitele (NEJ)
Učím dlouho a stále mě má práce baví, neustále objevuji a zkouším nové způsoby, jak matematiku svým žákům zatraktivnit. Učíme se hledat souvislosti, kriticky myslet a komunikovat. Učíme se, že dělat chyby není chyba, ale způsob, jak to příště udělat správně.
Mí žáci pracují často ve skupinách, využívají metodu vzájemného učení, učivo objevují i procvičují formou hry (pomocí ICT – Blooket, Kahoot, LearningApps, Nearpod, únikové hry, …).
Jitka Zapletalová
3 roky praxe
nyní Gymnázium Lipník nad Bečvou
- lektorka prezenčních přípravných kurzů k přijímacím zkouškám
Stále se snažím vzdělávat a rozšiřovat si obzory, proto se připravuji na další učitelskou aprobaci. Při výuce je pro mě nejdůležitější, aby se každý cítil pohodlně a sebejistě. Věřím, že hodiny by měly být také příjemné, proto se vždy s žáky ráda zasměju.
Svůj volný čas vyplňuji cvičením, četbou knížek (hlavně fantasy) a výlety s kamarády a rodinou.
Radek Novák
- 5 let zkušenosti s přípravou na přijímací zkoušky (prezenčně i online)
- doktorát z Matematického inženýrství na FJFI ČVUT a Université de Nantes
- učitelství matematiky a fyziky na MFF UK
- organizátor šifrovací soutěže pro 150 účastníků
Radka Stýblová
5 let praxe (Prostějov, Olomouc)
nyní Montessori Gymnázium Duhovka (Praha)
Doučuji na přijímací zkoušky již 8 let, mám bohaté zkušenosti s efektivní přípravou. Učím jak online, tak offline, a ráda využívám aktivizační metody, jako jsou Kahoot, Mathsbox, Geogebra nebo web Školasnadhledem.cz.
Mým cílem je vytvořit příjemnou atmosféru, aby se nikdo nebál položit otázku. Důležitý je pro mě individuální přístup. Do výuky zapojuji Montessori metody a připravuji lekce tak, aby každý student mohl maximálně využít svůj potenciál.
Dana Šipulová
27 let praxe
ZŠ Valašské Meziříčí
- koordinátorka práce s talentovanými žáky
- spoluautorka sbírky Matematický kompas
- spoluautorka pracovních sešitů Fyzika (Taktik)
- vedoucí seminářů k přijímacím zkouškám
„Nejvýznamnějším uměním učitele je probouzet v žácích radost tvořit a poznávat.“
„Pověz mi a zapomenu; ukaž mi a já si vzpomenu; ale nech mne se zúčastnit a já pochopím.“
Lucie Urbancová
7 let praxe
2017–2024 Biskupské gymnázium Brno
2018–2024: ZUŠ Kuřim (hra na klavír)
- mnohaleté zkušenosti s přípravou na přijímací zkoušky CERMAT
- účast na vzdělávacích kurzech DVPP a mobilitách v rámci Erasmu+ (Irsko, Tenerife)
- přední místa studentů v matematických a fyzikálních soutěžích národního i mezinárodního charakteru (matematická olympiáda, fyzikální olympiáda, ESA Moon Camp Challenge, …)
„Žák není nádoba, která se má naplnit, nýbrž pochodeň, která se má zažehnout.“
(Sókratés)
Kompetence našeho týmu
- Jsme tým profesionálních učitelů
- Máme mnohaleté zkušenosti s přijímacími zkouškami
- Často jsme přímo autoři přijímačkových testů
- Roky úspěšně pomáháme žákům s přípravou na přijímačky, individuálně i ve skupinách
- Naše motto je přátelskost a podpora